Tuesday, July 25, 2006

Words in English

Pois é, decidi iniciar aqui um périplo pela Língua Inglesa no meu Blog, fazendo regularmente alusão a algumas palavras menos comummente utilizadas e ao seu significado. Penso que, dada a minha actividade profissional, esta é seguramente uma referência que já tardava no meu Blog e que daqui em diante pretendo incluir com alguma frequência.
So, here is the first one, i hope you''ll enjoy it:

Cozy also cosy

adj.
1. Snug, comfortable, and warm;
2. Marked by friendly intimacy. See Synonyms at comfortable;
3. Informal. Marked by close association for devious purposes: a cozy agreement with the competition.

intr.v.
1. To make oneself snug and comfortable: cozy up with the Sunday paper;
2. Informal. To try to get on friendly or intimate terms; ingratiate oneself: “out on the... hustings, cozying up to reactionaries and racists alike” (Chuck Stone).

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

É uma bela ideia, para aqueles que percebem pouco e querem saber mais sobre a língua Inglesa.

Beijinhos
Rita Silva

Thursday, July 27, 2006 4:07:00 AM  
Blogger ET said...

É também para ajudar os meus alunos, tal como a Rita, que eu resolvi fazê-lo.
Beijinhos

Thursday, July 27, 2006 4:13:00 AM  

Post a Comment

<< Home


Music Video Codes By Musicjesus.com